Od roku 1993, kdy se začala vyrábět první Kia Sportage, prodělala korejská značka i její zmíněný nejprodávanější evropský model obrovský skok kupředu. Nejlépe to dokumentuje právě zbrusu nová, pátá generace Sportage, která se vyrábí ve slovenské Žilině.
Korejci dnes již nepotřebují zaujmout dlouhou sedmiletou zárukou (byť ji nadále mají) nebo nekonfliktním líbivým designem, místo toho je novinka sebevědomě jiná. „Šavle“ světel pro denní svícení nesourodě spojené s mřížkou chladiče, nenavazující boční linky nebo prapodivná zadní světla nejsou sice ničím, co by většina populace označila za hezké, ale garantovat můžeme jedno: za pátou Sportagí se leckdo otočí. A aby nová generace nepřinesla jen neotřelý vzhled, je nová i technicky, zpod kapoty třeba zmizel silný diesel a po vzoru Toyoty ho nahradil „samodobíjecí“ hybrid.
Zvenku ufo, uvnitř praktická moderna
Onen rozevlátý design naštěstí nepronikl do kabiny. Sportage ale i zde působí moderně, před řidičem je jednolitý prohnutý panel spojující displeje budíků a navigace a po pravé ruce jsou nejdůležitější ovládací prvky, volič převodovky a tlačítka k volbě jízdního režimu nebo spuštění vyhřívání volantu a sedadel. Vše působí bytelně, hodnotně, a navíc příjemně ergonomicky, protože funkce, které řidič bude nejčastěji používat za jízdy, jsou k dispozici maximálně na dvě ťuknutí.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později