Za jejich popularitu může paradoxně ropná krize. Když v USA vešlo v sedmdesátých letech v platnost nařízení omezující spotřebu a emise osobních a dalších aut, pick‑upy jako „lehké náklaďáky“ měly limity benevolentnější. Čistě pracovní nástroje se tak postupně přerodily ve stylové symboly síly, výkonu a společenského postavení. Z Fordu F‑150 se ve své podstatě stal americký ekvivalent české Škody Octavia, od roku 1982 je to absolutně nejprodávanější auto v USA.
Elektrický hlavní proud
Američtí výrobci si již nějakou dobu problém s vysokou, klidně patnáctilitrovou a vyšší, spotřebou svých pick‑upů uvědomují. Například Ford nabízí aktuální F‑150 jako hybrid, Chevrolet má v modelu Silverado diesel a i zmíněné ikonické osmiválce dostávají techniku, která může jejich apetit snížit, například systém vypínání poloviny válců.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později