Za jejich popularitu může paradoxně ropná krize. Když v USA vešlo v sedmdesátých letech v platnost nařízení omezující spotřebu a emise osobních a dalších aut, pick‑upy jako „lehké náklaďáky“ měly limity benevolentnější. Čistě pracovní nástroje se tak postupně přerodily ve stylové symboly síly, výkonu a společenského postavení. Z Fordu F‑150 se ve své podstatě stal americký ekvivalent české Škody Octavia, od roku 1982 je to absolutně nejprodávanější auto v USA.
Elektrický hlavní proud
Američtí výrobci si již nějakou dobu problém s vysokou, klidně patnáctilitrovou a vyšší, spotřebou svých pick‑upů uvědomují. Například Ford nabízí aktuální F‑150 jako hybrid, Chevrolet má v modelu Silverado diesel a i zmíněné ikonické osmiválce dostávají techniku, která může jejich apetit snížit, například systém vypínání poloviny válců.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Přibyl
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



