Příběh výstředního konstruktéra a průmyslníka Andrého Citroëna znamenitě vystihuje ducha dvacátého století. Okouzlení technikou a hledání možností dováděl do podivuhodných konců. S jeho jménem je spojeno první užití tichých převodů s šikmým ozubením, pohonu předních kol nebo hydraulických brzd. I když si jako obchodník počínal příliš riskantně a vyčerpanou firmu musel za hospodářské krize opustit, nástupníci měli na co navazovat. V poválečné éře tak Citroën proslul aerodynamickými tvary a také královsky pohodlným hydropneumatickým pérováním, které od něj svého času nakupoval i Rolls‑Royce.
Ve své všestrannosti se však André Citroën zajímal i o nejdostupnější mobilitu pro masy. Čemuž vděčíme za nesmrtelnou „kachnu“ 2 CV.
Od pramice po zážitkovou plavbu
Stejně široce rozkročená je i dnešní modelová nabídka značky. Na jedné straně luxusně pojaté modely sub‑brandu DS, jimiž jezdí francouzští prezidenti. Na druhé lidovka, kterou dnes testujeme. Navzdory zcela odlišnému poslání sdílí podobný vizuální svéráz, chcete‑li avantgardu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Frei
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



