Britské firmy nabídly pivo, popcorn nebo peníze těm, kteří budou ochotni se vrátit z home officu do kanceláří. Velká část zaměstnanců si totiž během pandemie zvykla pracovat z domova a do kanceláře se jim už příliš nechce, přinejmenším ne od pondělí do pátku. To se týká i mnoha Čechů a dalších Evropanů. Firmy tak připravují své prostory na rozšíření hybridního modelu, kdy lidé budou pracovat část týdne doma a část v kanceláři.

Z domova efektivnější

Práce z domova nebyla v Česku před pandemií příliš běžná. Zatímco například v Nizozemsku nebo Finsku home office využívalo 14 procent lidí, v Česku to bylo jen pět procent, což je v rámci Evropy podprůměr. „Je to dáno především kulturně a nedostatkem důvěry manažerů vůči podřízeným,“ říká Jiří Halbrštát, manažer marketingu náborové společnosti ManpowerGroup.

Během pandemie ovšem značná část lidí začala alespoň částečně pracovat z domova. V rámci průzkumu, který realizovaly portál Profesia.cz a Manpower napříč různými povoláními, to uvedly téměř dvě třetiny respondentů. „Během lockdownu se poměrně rozšířil 100procentní home office, ale převažoval hybridní model s mírnou převahou práce na pracovišti,“ upřesňuje Halbrštát. Právě o hybridní model a volnost rozhodování o tom, kdy budu pracovat doma a kdy v kanceláři, je nyní mezi zaměstnanci velký zájem i do budoucna. Doma by chtělo pracovat alespoň jeden den v týdnu 90 procent dotázaných v průzkumu realitněporadenské firmy CBRE v osmi zemích střední a východní Evropy včetně Česka. „U nás je nejčastěji požadován home office dva až tři dny v týdnu,“ doplňuje Halbrštát.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.