Britské firmy nabídly pivo, popcorn nebo peníze těm, kteří budou ochotni se vrátit z home officu do kanceláří. Velká část zaměstnanců si totiž během pandemie zvykla pracovat z domova a do kanceláře se jim už příliš nechce, přinejmenším ne od pondělí do pátku. To se týká i mnoha Čechů a dalších Evropanů. Firmy tak připravují své prostory na rozšíření hybridního modelu, kdy lidé budou pracovat část týdne doma a část v kanceláři.
Z domova efektivnější
Práce z domova nebyla v Česku před pandemií příliš běžná. Zatímco například v Nizozemsku nebo Finsku home office využívalo 14 procent lidí, v Česku to bylo jen pět procent, což je v rámci Evropy podprůměr. „Je to dáno především kulturně a nedostatkem důvěry manažerů vůči podřízeným,“ říká Jiří Halbrštát, manažer marketingu náborové společnosti ManpowerGroup.
Během pandemie ovšem značná část lidí začala alespoň částečně pracovat z domova. V rámci průzkumu, který realizovaly portál Profesia.cz a Manpower napříč různými povoláními, to uvedly téměř dvě třetiny respondentů. „Během lockdownu se poměrně rozšířil 100procentní home office, ale převažoval hybridní model s mírnou převahou práce na pracovišti,“ upřesňuje Halbrštát. Právě o hybridní model a volnost rozhodování o tom, kdy budu pracovat doma a kdy v kanceláři, je nyní mezi zaměstnanci velký zájem i do budoucna. Doma by chtělo pracovat alespoň jeden den v týdnu 90 procent dotázaných v průzkumu realitněporadenské firmy CBRE v osmi zemích střední a východní Evropy včetně Česka. „U nás je nejčastěji požadován home office dva až tři dny v týdnu,“ doplňuje Halbrštát.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Radek Novotný
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



