1. V pátek přijde největší slevová akce roku, někde trvá víc dní
Black Friday neboli černý pátek vychází letos na 26. listopadu. Akci, při níž obchody lákají zákazníky na slevy, plánují Češi podle průzkumu společnosti Proficio využít nejvíc k nákupu módy a kosmetiky. Naopak méně než před rokem plánují pořizovat elektroniku.
Důvodem je nedostatek zboží, ale také fakt, že loni lidé kvůli uzávěrám trávili více času doma, vylepšovali si bydlení a spotřebiče si mnozí koupili již v loňském roce. Ve slevách chce na Black Friday přes internet letos nakoupit 67 procent Čechů, loni jich bylo 62 procent.
Jak tvrdí nákupní rádce Heureka.cz, prodejci kvůli možnému nedostatku zboží letos do slevové akce nemají možnost zahrnout tolik produktů jako dříve. Internetoví prodejci by zase měli počítat s tím, že u nich zákazníci při otevřených kamenných obchodech či pod vlivem energetické krize budou utrácet méně.
Některé e‑shopy v Česku už slevovou akci zahájily. Například Mall.cz zboží se sníženými cenami nabízí již od 8. října. Black Friday spustil třeba i prodejce elektroniky Datart. Některé snížení cen trvá jen několik hodin, jiné produkty nechává e‑shop v akci delší dobu.
Black Friday je neformální název pro den, který následuje ve Spojených státech po Dni díkůvzdání. Jde tedy o čtvrtý pátek v listopadu. Tato marketingová akce je v USA již od roku 2005 tradičně nejrušnějším nakupovacím dnem.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později