Otevřené karoserie mají zvláštní kouzlo a také svébytný obchodní model. V časech hojnosti je jim přáno, což dokumentuje široká nabídka z éry „hospodářského zázraku“ 60. a 70. let. Pak se jejich osud ocitl na vážkách kvůli bezpečnosti při převrácení. Proto se nejprve prosadily polootevřené konstrukce s přídavným rámem za sedadly.
Později přišla ke slovu pyrotechnika. Stejně jako se při nárazu nafukují airbagy, vystřelí se za kabinou ochranný rám. Tyto prvky přinesly rozkvět otevřených karoserií po roce 2000, kdy je nabízely i běžné značky jako Ford, Volkswagen a Renault. Po hospodářské krizi nabídka znovu prořídla, dnes kabriolety najdeme výlučně u prémiových značek. Jako testované Audi S5, které stahovací střechu spojuje s technikou střední třídy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později