Před 10 lety patřilo Mitsubishi k průkopníkům elektromobility. I na náš trh uvedlo miniaturní model i‑MIEV se skromnou baterií na 16 kWh a dojezdem 100 kilometrů, který citelně poklesl, když jste si v zimě zatopili. Od té doby prošel japonský průmysl velkou proměnou. Poté co si Čína uzurpovala obor lithiových článků a obsadila důležitá naleziště surovin, vyhlásila japonská vláda velký obrat k vodíku. Roli sehrála i havárie ve Fukušimě, respektive zemětřesení, jež jí předcházelo a v rozsáhlých oblastech přerušilo distribuci elektřiny. Vodík jako médium a úložiště umožňuje pružněji decentralizovat energetiku a neprohlubovat přitom závislost na Číně.
Trend opačný než v Evropě
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Frei
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



