Tvoří polovinu populace, přesto se na ženy při plánování života ve městech dlouhá léta zapomínalo. V posledních letech se to ale mění a s tím se mění i podoba měst − od podpory hromadné dopravy až třeba po vzezření městských parků.
Že mají ženy při pohybu po městě odlišné potřeby než muži, se ví již řadu let. V Německu například podle jednoho průzkumu najezdí muži autem v průměru takřka dvakrát větší vzdálenost než jejich něžnější polovičky, které spíše využívají veřejnou dopravu nebo chodí pěšky. Městské plánování, které bylo doposud doménou mužských architektů, je tak pod tlakem, aby došlo ke změnám reflektujícím i potřeby té „druhé“ části populace.
Muž jede do práce a z práce, žena cestuje mnohokrát
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později