Společnost DoDo, která se loni stala druhou nejrychleji rostoucí technologickou firmou střední Evropy, je jedním ze symbolů proměny českého maloobchodu. Od vypuknutí pandemie se značná část prodejů z kamenných obchodů a restaurací přesunula na internet. A to včetně potravin, z nichž převážnou část doručuje v Česku právě DoDo. Firmu před necelými pěti roky koupil jako ztrátový podnik s obratem necelých 300 tisíc korun od investiční skupiny KKCG Karla Komárka podnikatel Michal Menšík. Loni už měl přepravní start-up obrat půl miliardy korun a skončil v zisku kolem 40 milionů. Přitom jeho největší zbraní nejsou rozvážková auta, ale software a analýza dat.

Obrat na on-line supermarkety

Původně stálo DoDo na myšlence, že bude lidem zajišťovat takzvané concierge služby spojené s rychlým doručením. Jde v podstatě o asistenci s čímkoliv, co je legální. Kurýři DoDo tak jezdili například odnést zákaznici pavouka z koupelny, doručili popcorn anebo narychlo sehnali antikoncepci. O takové služby ale nebyl v Česku dostatečný zájem, a tak Menšík svou přepravní firmu proměnil.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-66943840-dorucovani-postavil-na-datove-analyze-dodo-si-ted-po-peti-letech-sahne-na-miliardu