Společnost DoDo, která se loni stala druhou nejrychleji rostoucí technologickou firmou střední Evropy, je jedním ze symbolů proměny českého maloobchodu. Od vypuknutí pandemie se značná část prodejů z kamenných obchodů a restaurací přesunula na internet. A to včetně potravin, z nichž převážnou část doručuje v Česku právě DoDo. Firmu před necelými pěti roky koupil jako ztrátový podnik s obratem necelých 300 tisíc korun od investiční skupiny KKCG Karla Komárka podnikatel Michal Menšík. Loni už měl přepravní start-up obrat půl miliardy korun a skončil v zisku kolem 40 milionů. Přitom jeho největší zbraní nejsou rozvážková auta, ale software a analýza dat.
Obrat na on-line supermarkety
Původně stálo DoDo na myšlence, že bude lidem zajišťovat takzvané concierge služby spojené s rychlým doručením. Jde v podstatě o asistenci s čímkoliv, co je legální. Kurýři DoDo tak jezdili například odnést zákaznici pavouka z koupelny, doručili popcorn anebo narychlo sehnali antikoncepci. O takové služby ale nebyl v Česku dostatečný zájem, a tak Menšík svou přepravní firmu proměnil.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později