Společnost DoDo, která se loni stala druhou nejrychleji rostoucí technologickou firmou střední Evropy, je jedním ze symbolů proměny českého maloobchodu. Od vypuknutí pandemie se značná část prodejů z kamenných obchodů a restaurací přesunula na internet. A to včetně potravin, z nichž převážnou část doručuje v Česku právě DoDo. Firmu před necelými pěti roky koupil jako ztrátový podnik s obratem necelých 300 tisíc korun od investiční skupiny KKCG Karla Komárka podnikatel Michal Menšík. Loni už měl přepravní start-up obrat půl miliardy korun a skončil v zisku kolem 40 milionů. Přitom jeho největší zbraní nejsou rozvážková auta, ale software a analýza dat.
Obrat na on-line supermarkety
Původně stálo DoDo na myšlence, že bude lidem zajišťovat takzvané concierge služby spojené s rychlým doručením. Jde v podstatě o asistenci s čímkoliv, co je legální. Kurýři DoDo tak jezdili například odnést zákaznici pavouka z koupelny, doručili popcorn anebo narychlo sehnali antikoncepci. O takové služby ale nebyl v Česku dostatečný zájem, a tak Menšík svou přepravní firmu proměnil.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Radek Novotný
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



