Proplétat se ulicemi Pekingu už neznamená jen obdivovat, jak se zástupy věčně spěchajících Číňanů dokážou vměstnat do stále se zmenšujících ulic šedivé metropole. Na ulicích čeká ještě jedna výzva − stovky kabelů ležících na zemi nebo vedoucích z oken činžáků. Slouží k nabíjení rychle se zvětšující flotily čínských elektromobilů. Džungle elektrických lián možná nebude po chuti každého Evropana, nicméně svůj účel, tedy nabíjení dramaticky rostoucího počtu elektrických automobilů a skútrů, plní dostatečně.
Čínský trh s elektromobily se za podpory vládních programů v posledních letech výrazně rozrostl. Z dat Mezinárodní energetické agentury vyplývá, že zatímco v roce 2013 bylo v Číně v provozu zhruba 40 tisíc elektrických aut, na konci roku 2019 jich po tamních silnicích jezdilo už 3,3 milionu. Před osmi lety připadalo na Čínu 10 procent elektromobilů provozovaných ve světě, v roce 2019 už to bylo téměř 50 procent. Čína se tak stala největším trhem s elektrickými auty.
Dotace rozhýbaly trh
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později