Proplétat se ulicemi Pekingu už neznamená jen obdivovat, jak se zástupy věčně spěchajících Číňanů dokážou vměstnat do stále se zmenšujících ulic šedivé metropole. Na ulicích čeká ještě jedna výzva − stovky kabelů ležících na zemi nebo vedoucích z oken činžáků. Slouží k nabíjení rychle se zvětšující flotily čínských elektromobilů. Džungle elektrických lián možná nebude po chuti každého Evropana, nicméně svůj účel, tedy nabíjení dramaticky rostoucího počtu elektrických automobilů a skútrů, plní dostatečně.
Čínský trh s elektromobily se za podpory vládních programů v posledních letech výrazně rozrostl. Z dat Mezinárodní energetické agentury vyplývá, že zatímco v roce 2013 bylo v Číně v provozu zhruba 40 tisíc elektrických aut, na konci roku 2019 jich po tamních silnicích jezdilo už 3,3 milionu. Před osmi lety připadalo na Čínu 10 procent elektromobilů provozovaných ve světě, v roce 2019 už to bylo téměř 50 procent. Čína se tak stala největším trhem s elektrickými auty.
Dotace rozhýbaly trh
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



