V roce 2004 Dacia všem se sedanem Logan ukázala, že to jde. Postavit dostupné auto, které si budou lidé kupovat místo ojetiny. Logan byl takový úspěch, že rumunská značka pod patronací Renaultu zamířila se svými lacinými auty z Východu i na ty nejnáročnější trhy západní Evropy.
Rok 2021 však na starém kontinentu diktuje jiný standard a postavit nové auto ve spartánském stylu původního Loganu a odvozeného hatchbacku Sandero, které se v základu obešly i bez posilovače řízení, nejde. Třetí generace Sandera dnes nemůže startovat na necelých 160 tisících korunách jako její předchůdkyně v roce 2013. Přesto s lehce očesanou technikou Renaultu Clio a se základní cenovkou 239 900 korun zastane stejnou práci jako dvakrát tak drahý VW Golf. Vnitřní prostor německému bestselleru odpovídá a kufr je se 410 litry dokonce o třicet litrů větší.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později