Masová výroba a rychlá mezinárodní přeprava odstranily − alespoň na Západě − problém, jak naplnit regály v supermarketech a břicha spotřebitelů. Přinesly ale jiné otázky − zákazníkům, jak se v široké nabídce vyznat, a obchodníkům, jak na prodejích v obrovské konkurenci vydělat. Prodejci i venture kapitálové fondy proto investují do rostoucího počtu start-upů, které vytvářejí programy s umělou inteligencí ke zlepšení maloobchodních prodejů. Podle poradenské organizace PitchBook tyto investice loni celosvětově meziročně vzrostly o devět procent na 18,1 miliardy dolarů.

Na tuto vlnu naskočil i český start-up Yieldigo, který díky analýze obrovských objemů dat pomáhá obchodníkům nastavit ceny, jež jim zajistí maximum zákazníků a zároveň přijatelnou marži. Loni na to získal od americké společnosti Alchemist Accelerator ze Silicon Valley, maďarského fondu PortfoLion a české J&T Ventures v přepočtu asi 54 milionů korun. Díky tomu pražské Yieldigo nyní expanduje po Evropě a chystá se vstoupit i na americký trh. K tomu bude hledat další investory.

Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.