V podbeskydské Kopřivnici, moravském automobilovém městě číslo jedna, vybudoval jednu z největších tuzemských továren na součástky do osobních vozů. Niclas Pfüller, generální manažer německého koncernu Brose v Česku, firmy, která zde zaměstnává více než tři tisíce lidí, si za to vysloužil povýšení. Majitelé z rodiny Brose ho posílají do Ameriky. Tam bude šéfovat výrobě v deseti továrnách rozmístěných od Kanady po Mexiko. "Po šestnácti letech života v okolí Kopřivnice se už považuji za místního," uvádí původem německý manažer, který má za manželku Češku. "Když mluvím o České republice, tak říkám, že je to moje země."
Hned vedle kopřivnického polygonu, proslulého testováním nákladních vozů, jste stavěl a řídil firmu, která zaměstnává více lidí než sousední Tatra. Jak se v tomto regionu shánějí zaměstnanci?
Špatně. Začali jsme nové projekty a vedle toho pořád kontinuálně rosteme, proto závod pořád hledá nové pracovníky. Chybí zhruba dvě stovky lidí. Jen třetina nových zaměstnanců je proto z Česka, najímají se i Poláci, Rumuni či Srbové. Nejsme jediní, komu chybí zaměstnanci. Stejně tak to mají na severní Moravě i moji kamarádi, manažeři velkých chemických či potravinářských firem.
To nejsou zrovna příznaky krize.
V automobilovém průmyslu všichni vyrábějí, náš byznys běží velmi dobře. Lidé nakupují auta i proto, že vlády zavedly podpory. Dokonce je občas na trhu nedostatek automobilů. Například v USA má spousta lidí více peněz teď, když nepracují naplno, než když pracovali. Spotřeba je tam proto poměrně vysoká.
Kolik zaměstnancům v českém Brose platíte?
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Býma
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



