Pro většinu lidí představují plug-in hybridy především ekologická auta. Dokážou ujet několik desítek kilometrů na elektřinu, a tak si mají po městě a na kratších cestách jen bezemisně bzučet. Na dlouhých štrekách u nich pak díky spalovacímu motoru odpadá strach z omezeného dojezdu a řídké sítě nabíječek, protože stačí natankovat. U Volva na tento přístup slyší i Češi, každý desátý vůz švédské značky byl vloni plug-in hybrid. A to jejich pořízení u nás nepodporují žádné státní pobídky.
V centrále v Göteborgu hybridům dokonce věří natolik, že z nich ve spolupráci se značkou Polestar vytvořili i vrcholné, sportovně laděné modely Polestar Engineered. My jsme v této verzi vyzkoušeli SUV XC60.
Hrátky s motory
XC60 Polestar Engineered vychází z hybridu označeného T8 Recharge. Ten spojuje dvoulitrový benzinový motor přeplňovaný turbem a kompresorem a dva elektrické motory. Jeden se 65 kilowatty pohání zadní kola a zajišťuje tak i pohon 4x4, druhý se 34 kilowatty vypomáhá vpředu benziňáku.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111