Pro většinu lidí představují plug-in hybridy především ekologická auta. Dokážou ujet několik desítek kilometrů na elektřinu, a tak si mají po městě a na kratších cestách jen bezemisně bzučet. Na dlouhých štrekách u nich pak díky spalovacímu motoru odpadá strach z omezeného dojezdu a řídké sítě nabíječek, protože stačí natankovat. U Volva na tento přístup slyší i Češi, každý desátý vůz švédské značky byl vloni plug-in hybrid. A to jejich pořízení u nás nepodporují žádné státní pobídky.

V centrále v Göteborgu hybridům dokonce věří natolik, že z nich ve spolupráci se značkou Polestar vytvořili i vrcholné, sportovně laděné modely Polestar Engineered. My jsme v této verzi vyzkoušeli SUV XC60.

Hrátky s motory

XC60 Polestar Engineered vychází z hybridu označeného T8 Recharge. Ten spojuje dvoulitrový benzinový motor přeplňovaný turbem a kompresorem a dva elektrické motory. Jeden se 65 kilowatty pohání zadní kola a zajišťuje tak i pohon 4x4, druhý se 34 kilowatty vypomáhá vpředu benziňáku.

Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.