Pro většinu lidí představují plug-in hybridy především ekologická auta. Dokážou ujet několik desítek kilometrů na elektřinu, a tak si mají po městě a na kratších cestách jen bezemisně bzučet. Na dlouhých štrekách u nich pak díky spalovacímu motoru odpadá strach z omezeného dojezdu a řídké sítě nabíječek, protože stačí natankovat. U Volva na tento přístup slyší i Češi, každý desátý vůz švédské značky byl vloni plug-in hybrid. A to jejich pořízení u nás nepodporují žádné státní pobídky.
V centrále v Göteborgu hybridům dokonce věří natolik, že z nich ve spolupráci se značkou Polestar vytvořili i vrcholné, sportovně laděné modely Polestar Engineered. My jsme v této verzi vyzkoušeli SUV XC60.
Hrátky s motory
XC60 Polestar Engineered vychází z hybridu označeného T8 Recharge. Ten spojuje dvoulitrový benzinový motor přeplňovaný turbem a kompresorem a dva elektrické motory. Jeden se 65 kilowatty pohání zadní kola a zajišťuje tak i pohon 4x4, druhý se 34 kilowatty vypomáhá vpředu benziňáku.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Přibyl
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



