Moje maminka mě začala sledovat na Twitteru. U dámy v důchodovém věku, která technologiím nikdy nerozuměla a vlastně o to ani neměla zájem, je vstup na tuto v tuzemsku stále málo rozšířenou sociální platformu dost překvapivý. Podobně se ale na technologie všeho druhu vrhá dosud nevídané množství jejích vrstevníků a firmy − nejen ty technologické − se tomu budou muset přizpůsobit.

Internet se v celosvětové populaci v posledních deseti letech výrazně rozšířil. Zatímco v roce 2009 jej podle dat Mezinárodní telekomunikační unie používalo necelých 26 procent lidí, loni už to bylo skoro 54 procent obyvatel planety. Každý den přibude milion nových uživatelů.

Staří lidé však obecně neplatili za uživatelskou skupinu, která by s webem přirozeně šla dohromady. Zatímco u lidí v produktivním věku či u studentů je rozšíření internetu takřka stoprocentní, 46 procent českých důchodců nikdy internet nepoužilo a ani další čtvrtina s ním nemá nijak zvlášť velké zkušenosti. Tahle čísla ale bude Český statistický úřad moci brzy zahodit. Co se změnilo?

Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.