Čím více lidí touží spatřit dno lahve, tím vyšší je šance, že investice do její výroby se zhodnotí. Penězům vloženým do destilátů či vína se daří a pomyslné dno je v nedohlednu. Hodnoty palíren, distribučních společností či samotných lahví rostou. Index vzácných whisek se za necelých dvanáct let zvýšil o více než 500 procent. Hodnota firmy Diageo, globálního obchodníka s alkoholem, se za dvacet let zčtyřnásobila. I český projekt na zelené louce, výroba jednosladové whisky Trebitsch v palírně v Třebíči, nestačí pokrývat poptávku. "Alkohol jde nahoru celosvětově, a i když se popularita různých nápojů mezi sebou přelévá, celková spotřeba jasně roste," říká Michal Bouda, manažer společnosti Jägermeister, německého rodinného výrobce likéru.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později