Čím více lidí touží spatřit dno lahve, tím vyšší je šance, že investice do její výroby se zhodnotí. Penězům vloženým do destilátů či vína se daří a pomyslné dno je v nedohlednu. Hodnoty palíren, distribučních společností či samotných lahví rostou. Index vzácných whisek se za necelých dvanáct let zvýšil o více než 500 procent. Hodnota firmy Diageo, globálního obchodníka s alkoholem, se za dvacet let zčtyřnásobila. I český projekt na zelené louce, výroba jednosladové whisky Trebitsch v palírně v Třebíči, nestačí pokrývat poptávku. "Alkohol jde nahoru celosvětově, a i když se popularita různých nápojů mezi sebou přelévá, celková spotřeba jasně roste," říká Michal Bouda, manažer společnosti Jägermeister, německého rodinného výrobce likéru.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Býma
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



