Když před třemi lety kupoval Michal Menšík od jednoho z nejbohatších Čechů Karla Komárka kurýrní firmu DoDo, její obrat nedosahoval ani 300 tisíc korun. Příští rok už ale utržila více než 40krát tolik a postupně se proměnila v jednoho z hlavních českých hráčů na poli rychlého doručování zásilek z e-shopů. Letos očekává obrat kolem půl miliardy korun. K tomu přispívá zejména razantně rostoucí oblast potravin. DoDo dnes doručuje nákupy pro všechny tři hlavní potravinové e-shopy − Rohlík.cz, Košík.cz i Tesco − a domlouvá se i s dalšími obchodními řetězci. Zároveň expanduje do okolních zemí a plánuje i Německo nebo Británii. Rozvíjející se byznys chce navíc DoDo vyšperkovat softwarem, který bude předvídat, kde a kdy bude o jaké zboží zájem. "V budoucnu budeme chtít časy, které jsou víc vytížené, zdražovat. A naopak. E-shopy to budou moct přenést na své zákazníky," říká Michal Menšík, šéf venture kapitálového fondu V-Sharp, pod který kurýrní služba DoDo patří.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později