Když před třemi lety kupoval Michal Menšík od jednoho z nejbohatších Čechů Karla Komárka kurýrní firmu DoDo, její obrat nedosahoval ani 300 tisíc korun. Příští rok už ale utržila více než 40krát tolik a postupně se proměnila v jednoho z hlavních českých hráčů na poli rychlého doručování zásilek z e-shopů. Letos očekává obrat kolem půl miliardy korun. K tomu přispívá zejména razantně rostoucí oblast potravin. DoDo dnes doručuje nákupy pro všechny tři hlavní potravinové e-shopy − Rohlík.cz, Košík.cz i Tesco − a domlouvá se i s dalšími obchodními řetězci. Zároveň expanduje do okolních zemí a plánuje i Německo nebo Británii. Rozvíjející se byznys chce navíc DoDo vyšperkovat softwarem, který bude předvídat, kde a kdy bude o jaké zboží zájem. "V budoucnu budeme chtít časy, které jsou víc vytížené, zdražovat. A naopak. E-shopy to budou moct přenést na své zákazníky," říká Michal Menšík, šéf venture kapitálového fondu V-Sharp, pod který kurýrní služba DoDo patří.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Radek Novotný
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



