Po půlnoci se za recepcí v hotelu o stovkách pokojů schází na směnu několik lidí. Za pár hodin musí do počítače přepsat stoh registračních formulářů právě dnes ubytovaných hostů a odeslat je na cizineckou policii. Taková byla každonoční praxe většiny hotelů ještě počátkem března, k níž se s oživením turistického ruchu zase vrátí. A to i navzdory tomu, že se dnes ubytování rezervuje velmi často na pár kliknutí přes portály typu Booking.com nebo Trivago. A přitom by to mohlo fungovat jinak − třeba jako v amsterdamském hotelu CityHub, kde recepci ani nemají, natož aby se tam papírovalo. Hosté vše vyplňují on-line už při rezervaci, při vstupu do hotelu jen na terminálu potvrdí svůj příjezd. Nepřivítá je recepční, ale zážitkový manažer, zaměstnanec, jehož jediná specializace je, že rád mluví s lidmi. Jeho práce je probrat s hosty, co by je v okolí mohlo zajímat, a pokud chtějí, může jim zdarma vytvořit itinerář jejich dovolené.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Hana Vacková
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



