Bylo vás pět, díra na trhu je vámi zacelená, stále rostete a doteď jste mezi sebou mluvili hlavně o byznysu. Občas dokonce v hospodě. Nyní si ale všímáte, že lidé ve firmě ani rámcově netuší, co dělají ostatní, nevědí, s kým se potkávají na chodbě, a kafe zdarma už také nestačí.

Sto a jeden tisíc výmluv, proč to nejde

Na to je nás ještě málo. Jestli někdo něco chce vědět, tak se zeptá. Na to nejsou peníze. Nejčastější tři důvody, proč se vedení rozvíjejících se firem zpočátku brání zavedení interní komunikace. Pozitivní je, že se tento přístup mění. Pracovní prostředí a vzájemnou komunikaci hodnotí zejména mladší generace jako klíčovou.

V době téměř nulové nezaměstnanosti se před plat, home office a materiální benefity dostává příjemné pracovní prostředí a sounáležitost s firmou. A odvedená interní komunikace vás odliší od ostatních firem a vašim zaměstnancům ji budou závidět jejich kamarádi na pivu. A kdoví, třeba se IK stane dalším dílem do vaší skládačky zvané "employee branding" a přinese ovoce i v podobě nových kvalitních zaměstnanců. Další nespornou funkcí interky je připomínka, že vaši lidé do společnosti patří, nedopusťte, aby pro ně práce představovala jen osm a půl odškrtnutých hodin. Dejte jim najevo, že pro vás nejsou stroje měnící pot na peníze, poskytněte jim možnost každý den se zastavit, začíst se a pobavit nad tím, co se kolem nich děje.

Pro velké průmyslové podniky je interní komunikace jednou z nejzásadnějších věcí, můžeme u nich hledat nemalé inspirace. Ředitel závodu v ocelárně by si stěží dovedl představit fungování podniku bez propracovaných pravidel. V případě firem s tisícem zaměstnanců je to nutností. Velikost ale není určující. Každá firma potřebuje komunikovat uvnitř, aby mohla lépe fungovat a vystupovat navenek. Přesvědčili se o tom nedávno při mediálním tréninku manažeři z nejmenované rostoucí firmy, kteří se nedokázali shodnout a vzpomenout si, kdo, jak a co u nich dělá a funguje. Podívali se na sebe a uvědomili si: "Už nás fakt není málo, asi bychom to měli začít řešit." Interní komunikace po čase vzniká i sama, instinktivně. Vy ale dejte raději přednost té strukturované a vámi řízené před hrou na tichou poštu.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.