Ve druhé polovině padesátých let zuřila suezská krize a motoristická Británie vzpomínala na válečné útrapy. Drahý benzin měli řidiči na příděl, prodeje velkých aut padaly a naopak rostla poptávka po německých lidových vozítkách, jako bylo BMW Isetta. Šéf britského automobilového koncernu BMC Leonard Lord ale chtěl Britům dopřát "pořádné malé auto". Jeho designem byl pověřen inženýr řeckého původu Alec Issigonis a z jeho původního náčrtku na kus ubrousku se stalo v roce 1959 reálné auto a skutečná legenda.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.