Pro někoho je to obyčejná teniska, bota na denní pohodlné nošení. V očích druhého je to komodita, jejíž cena může v určitých případech vyletět do astronomických výšek. Raritní tenisky neboli sportovní boty produkované největšími značkami se speciálním designem a v limitovaných edicích přitahují stále větší pozornost. Skupina fanoušků, takzvaných sneakerheads, se dokonce zvětšuje takovým tempem, že v polovině následující dekády by podle odhadů mohla vytvořit trh v hodnotě šesti miliard dolarů. Kolem komunity teniskářů se staví infrastruktura potřebná k jejímu fungování. Hvězdy, jež jednotlivé verze bot zaštiťují. Designéři, kteří vzhledově originální modely kreslí. Výrobci, prodejci…
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



