Pro někoho je to obyčejná teniska, bota na denní pohodlné nošení. V očích druhého je to komodita, jejíž cena může v určitých případech vyletět do astronomických výšek. Raritní tenisky neboli sportovní boty produkované největšími značkami se speciálním designem a v limitovaných edicích přitahují stále větší pozornost. Skupina fanoušků, takzvaných sneakerheads, se dokonce zvětšuje takovým tempem, že v polovině následující dekády by podle odhadů mohla vytvořit trh v hodnotě šesti miliard dolarů. Kolem komunity teniskářů se staví infrastruktura potřebná k jejímu fungování. Hvězdy, jež jednotlivé verze bot zaštiťují. Designéři, kteří vzhledově originální modely kreslí. Výrobci, prodejci…
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později