Rok 2021 s sebou ponese první významný krok na cestě k automobilové dopravě, která podle představ Evropské unie nemá přispívat ke globálnímu oteplování planety.
Průměrné emise oxidu uhličitého u nově prodávaných aut budou omezené na 95 gramů na kilometr. Pokud výrobce tento limit nedodrží, bude muset platit pokuty. Přesně stanovená hranice se ale liší pro jednotlivé automobily podle jejich hmotnosti a to se podle nabídky té které automobilky přenáší i na limity stanovené pro jednotlivé automobilové koncerny.
Studie analytické společnosti PA Consulting odhaduje, že koncern Volkswagen (včetně Škody) bude muset v roce 2021 splnit napříč prodanými vozy všech svých značek limit 97,7 gramu CO2 na kilometr. Dosáhne však jen na 101,5 gramu a to podle PA znamená roční pokuty ve výši 1,4 miliardy eur, tedy asi deset procent zisku před zdaněním celého koncernu.
"Děláme vše pro to, abychom žádné pokuty platit nemuseli. Existují plány, jak se jim za daných parametrů vyhneme," říká Jan Hurt, šéf Porsche Česká republika, dovozce aut koncernu Volkswagen. VW a spol. nabídnou zákazníkovi čisté elektromobily, plug-in hybridy i vozy s pohonem na plyn. "Výrobci budou muset ceny nastavit tak, aby zákazníky motivovali ke koupi elektrických nebo elektrifikovaných vozů," myslí si Hurt.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Přibyl
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



