Stalo se to před dvaceti lety a pár měsíci. V lednu 1999 představila německá automobilka BMW na autosalonu v Detroitu první generaci modelu X5. Konkurence v té době prakticky neexistovala: dva roky byl na trhu Mercedes-Benz třídy ML (dnes GLE), Jeep nabízel Grand Cherokee a Land Rover, který tehdy BMW patřil, měl v portfoliu luxusní Range Rover.
V duchu své filozofie zaměřené na náruživé řidiče se již tehdy v Mnichově chtěli odlišit. Jejich auto sice bylo zvýšené jako správné SUV, ale jezdit mělo spíš po silnici. Nabízelo nejsportovnější jízdní vlastnosti v celé třídě. Zákazníci off-road, který nebyl určen do terénu, jednoznačně přijali. A dodnes přijímají. Z auta se stal jeden ze základních kamenů v nabídce značky. Na celé planetě našlo majitele více než 2,1 milionu kusů X5.
Dvacetileté výročí svého nejznámějšího SUV si výrobce připomíná velice stylově, koncem loňského roku uvedl na trh jeho v pořadí již čtvrtou generaci. A protože s ikonami automobilového průmyslu se nevyplatí experimentovat, design a vlastně i celkové pojetí auta se měnily jen minimálně. Nemusíte být žádný znalec, abyste poznali, že před vámi stojí BMW X5.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Přibyl
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



