Stalo se to před dvaceti lety a pár měsíci. V lednu 1999 představila německá automobilka BMW na autosalonu v Detroitu první generaci modelu X5. Konkurence v té době prakticky neexistovala: dva roky byl na trhu Mercedes-Benz třídy ML (dnes GLE), Jeep nabízel Grand Cherokee a Land Rover, který tehdy BMW patřil, měl v portfoliu luxusní Range Rover.
V duchu své filozofie zaměřené na náruživé řidiče se již tehdy v Mnichově chtěli odlišit. Jejich auto sice bylo zvýšené jako správné SUV, ale jezdit mělo spíš po silnici. Nabízelo nejsportovnější jízdní vlastnosti v celé třídě. Zákazníci off-road, který nebyl určen do terénu, jednoznačně přijali. A dodnes přijímají. Z auta se stal jeden ze základních kamenů v nabídce značky. Na celé planetě našlo majitele více než 2,1 milionu kusů X5.
Dvacetileté výročí svého nejznámějšího SUV si výrobce připomíná velice stylově, koncem loňského roku uvedl na trh jeho v pořadí již čtvrtou generaci. A protože s ikonami automobilového průmyslu se nevyplatí experimentovat, design a vlastně i celkové pojetí auta se měnily jen minimálně. Nemusíte být žádný znalec, abyste poznali, že před vámi stojí BMW X5.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později