V dějinách náboženství je svatý Valentýn vykreslen jako kněz, který přes zákaz císaře oddával mladé páry a za to byl následně popraven. Z pohledu marketingu je datum jeho popravy považováno za ideální možnost prodat cokoliv komukoliv, kdo má ambice a touhy na milostném poli. Svátek připadající na 14. února se z tradiční slavnosti proměnil v jeden z dílů celoročního globálního seriálu komerčních svátků, v jehož rámci obchodníci připravují speciální akce a sahají svým zákazníkům hluboko do kapes.
Při množství těchto "mimořádných" dnů tak obchodníci, marketéři a v neposlední řadě i zákazníci už mohou mít popsaný celý diář, když reklamní a spotřebitelské orgie vytváří "neopakovatelné" nákupní příležitosti prakticky neustále.
Dovolená místo deprese
Vánoce skončily, čas nabrat síly? Zapomeňte. Platilo v dobách minulých. Po silvestru se rozjíždějí vánoční slevy, na 21. ledna připadá uměle vytvořené modré pondělí, den, který psychologové vyhodnotili jako nejdepresivnější v roce, ergo nejlepší den na nákup letní dovolené.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později