V dějinách náboženství je svatý Valentýn vykreslen jako kněz, který přes zákaz císaře oddával mladé páry a za to byl následně popraven. Z pohledu marketingu je datum jeho popravy považováno za ideální možnost prodat cokoliv komukoliv, kdo má ambice a touhy na milostném poli. Svátek připadající na 14. února se z tradiční slavnosti proměnil v jeden z dílů celoročního globálního seriálu komerčních svátků, v jehož rámci obchodníci připravují speciální akce a sahají svým zákazníkům hluboko do kapes.
Při množství těchto "mimořádných" dnů tak obchodníci, marketéři a v neposlední řadě i zákazníci už mohou mít popsaný celý diář, když reklamní a spotřebitelské orgie vytváří "neopakovatelné" nákupní příležitosti prakticky neustále.
Dovolená místo deprese
Vánoce skončily, čas nabrat síly? Zapomeňte. Platilo v dobách minulých. Po silvestru se rozjíždějí vánoční slevy, na 21. ledna připadá uměle vytvořené modré pondělí, den, který psychologové vyhodnotili jako nejdepresivnější v roce, ergo nejlepší den na nákup letní dovolené.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



