V rodném listě má zapsáno datum 12. září 1963. Porsche 911 vloni oslavilo 55. narozeniny a aby automobilka dokázala, že je její sportovní ikona stále v nejlepší formě, uvedla před koncem roku zcela novou, osmou generaci. Naše redakce patří mezi první, kdo se s ní mohl svézt.
V automobilovém světě je 911 měřítkem všech sportovních aut a symbolem německé vytrvalosti a tvrdohlavosti. Její první generace svou koncepcí vycházela z legendárního brouka nebo předválečných tater. Měla vzduchem chlazený plochý šestiválec za zadní nápravou a uhlazený aerodynamický tvar. Řidič to s ní neměl snadné, stabilita nebyla nejlepší. Až se v USA s nadsázkou říkalo, že číslo 911 na zádi je rychlá nápověda, kam se má volat, až řidič skončí s autem v příkopu.
Ani do současnosti Porsche 911 na první pohled moc nezapadá. Motor vzadu už pár desítek let nemá ani Škoda, mezi novinkami na autosalonech frčí SUV a elektromobily. Porsche 911 však ale stále je a s motorem na stejném místě. Byť je auto podle inženýrů zcela nové, tvary dané koncepcí se nemění, vzadu jsou pořád dvě nouzová sedadla a zavazadla dáte do stotřicetilitrového kufru vpředu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Přibyl
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



