Možná byste čekali, že některé věci budou vyhrazeny jen té nejurozenější automobilové smetánce a u takového Rolls-Royce by mezi ně měl patřit motor. Nepatří, 6,6litrový vidlicový dvanáctiválec, který najdete pod kapotou honosného kupé Wraith (nejsilnějšího Rolls-Royce historie) nebo limuzíny Ghost, s drobnými úpravami pohání ještě BMW M760Li.
A tak i když si na fotografiích prohlížíte nejdražší verzi řady 7 od BMW, která se všemi příplatky vyjde na 5,7 milionu, jedná se vlastně o nejlevnější Rolls-Royce. I lehce jetý Ghost stojí asi 6,2 milionu. BMW luxusní britskou značku vlastní, a tak využívá koncernové synergie. Ostatně: ve Škodě Octavii také můžete mít naftový dvoulitr, který do velké míry odpovídá tomu v Audi A4, ne?
Vidlicový dvanáctiválec v řadě sedm má pochopitelně úplně jiné vychování než chraptící diesel. Předně má sice 448 kilowattů, ale dokud si nezačnete hrát s nastavením jízdních režimů a zůstanete v tom komfortním, ani o výkonu hodném supersportu nebudete vědět. Reakce na povel plynu je pomalá, jako by se vás řídicí jednotka radši před každým dotykem pedálu zeptala: "Skutečně si to přejete, sire?" Úslužnost hodnou letitého majordoma řada 7 podědila po automobilových šlechticích z Británie.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Přibyl
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



