Po dlouhém čekání přišla Alfa Romeo s ostrým sedanem, jenž si nezadá s německou konkurencí. A navíc navazuje na historii výjimečných sportovních aut z rodiny Quadrifoglio Verde, tedy italsky zeleného čtyřlístku, který vždy odkazoval na sportovní historii značky.
Giulia je výjimečná, a to nejen vzhledem. Především ukazuje, že tým, který stál u zrodu nového projektu, rozhodně nepostrádal odvahu. Aby ne, když mnoho lidí přišlo do Alfy přímo z Ferrari. Jedním z nich je i Leonardo Guinci. Tomu se v automobilce říká "táta motorů", protože sestrojil například osmiválec ve Ferrari 458, který několikrát získal i titul "motor roku". Před časem dostal nabídku přejít do Alfy a sestrojit od základu nový sedan, který zaplní místo po Alfě Romeo 159. Přijal to.
Guinci je zodpovědný především za srdce auta, jímž je výjimečný motor. Jako základ použili osmiválec z Ferrari California, ovšem amputovali mu dva válce a samozřejmě ho důkladně upravili. Vůz má tedy dvakrát přeplňovanou V6 o objemu 2,9 litru, která předvádí famózní parametry − výkon 510 koní, maximální rychlost přes 300 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy. Výkon je navíc přenášen na zadní kola.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Eva Srpová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



