Michal Horáček, jeden z nepostupujících kandidátů prvního kola volby prezidenta, splnil svůj slib a poskytl plochu svých billboardů finalistovi Jiřímu Drahošovi. Česko se tímto transparentním gestem znovu hlásí k západní politické kultuře. Naopak jako ilustrace pořekadla "zloděj křičí: chyťte zloděje" působí slova předsedy Strany práv občanů (dříve Strana práv občanů − Zemanovci) Jana Veleby, který Horáčkův čin ve prospěch Drahoše nazval svinstvem a nedovolenou materiální podporou. Analýza organizace Transparency International přitom označila za nejméně transparentní právě volební kampaň Velebova favorita Miloše Zemana. Prezident tvrdí, že žádnou nevede, ale nevadí mu, když zaplavili republiku prozemanovskými billboardy jeho podporovatelé. A to za peníze, pro něž neplatí padesátimilionový limit a o jejichž množství i původu dárci zarytě mlčí.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 0 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Štětka
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



