Není nic těžšího, delšího a tvrdšího než Dakar. Jede se jen jednou ročně, účastní se ho dvě tisícovky závodníků, mráz v horách střídají obrovská vedra v pouštích, prach, minimum spánku, přemíra adrenalinu, psychické i fyzické vyčerpání. Téměř každý rok si Dakar vyžádá svou oběť. Přesto se Martin Macík "junior", osmadvacetiletý pilot kamionu, pokaždé nemůže dočkat, až do toho v lednu půjde znovu. "Je to závislost, která se nedá popsat, musíte ji zažít," říká Martin, který jede tento prestižní závod letos už popáté.
Když nesedí za volantem devítitunového kamionu, "normálně" pracuje. Před dvěma lety pomohl otci znovu oživit tiskárnu, současně má na starosti i další rodinný podnik - cestovní agenturu. A pokud byste chtěli na Dakar, jeho tým to umí zařídit.
Rallye Dakar je bezpochyby prestižní záležitost, ale samozřejmě i dobrý byznys. Kolik to celé stojí?
Říká se, že samotný závod stojí asi 350 milionů eur, takže zhruba devět miliard korun. Organizuje ho tým, který stojí za slavným cyklistickým závodem Tour de France, jsou to lidé s obrovskými zkušenostmi.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později