První taxi vyrazilo podle dostupných záznamů do provozu před 120 lety v německém Stuttgartu a brzy se nová služba začala šířit do dalších evropských metropolí. V roce 1917 už měli taxikáři mezinárodní asociaci. O sto let později to v řadě měst vypadá, že bojují o přežití. Takto se bouřili a stávkovali koncem listopadu ve španělském Madridu. Nelíbí se jim, že v éře všudypřítomného rychlého internetu se zájemce o individuální dopravu může svézt s kýmkoliv, kdo má auto, řidičský průkaz a v mobilu aplikaci, jako je Uber. Zpravidla je to jednoduché, pohodlné a hlavně levnější. Taxikářská licence, tedy punc "kvality" řidiče i vozu vystavený úředníky, nikomu ke šťastné cestě nechybí. Bohužel pro taxikáře.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 0 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



