Pokud nejste spokojeni s tím, jak vyřídil prodejce reklamaci zboží a přímo s podnikatelem se vám nedaří tuto skutečnost vyřešit, máte mimo jiné možnost obrátit se s žádostí o pomoc na Českou obchodní inspekci, případně na jiný příslušný úřad. Prodejci jsou přitom povinni vás jako spotřebitele dopředu o této možnosti jasným, srozumitelným a snadno dostupným způsobem informovat. Jestliže prodávající provozuje internetové stránky, musí uvést tyto informace i na nich. Navíc, pokud odkazuje smlouva uzavřená mezi prodávajícím a spotřebitelem na obchodní podmínky, musí podnikatel tyto informace uvést rovněž v těchto obchodních podmínkách.
Pozitivem je, že v tomto řízení nemusí být ani jedna strana právně zastoupena, za řízení se neplatí žádné poplatky, strany mohou využít nezávislé poradenství nebo mají právo vyjadřovat k věci svůj názor. Na druhou stranu Česká obchodní inspekce nemá ve skutečnosti příliš mnoho možností, jak spor mezi stranami vyřešit, když v celém řízení působí jen jako prostředník, skrze kterého mají strany ideálně dospět k dohodě, ale ona sama je nesmí k ničemu nutit a spor sama rozhodnout. Spotřebitel tak, pokud nemá uzavřené pojištění právní ochrany, které za něj uhradí náklady i na spor vedený skrze soud, může pouze doufat, že se podnikatel zalekne už jen samotného dopisu od ČOI a raději mu vyhoví.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 10 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



