Třináct let se kostičky symbolizující nové tržby a zisky jenom přidávaly. Imaginární věž rostla. A s ní pozice Lega jako největšího světového výrobce hraček. Třináctiletá jízda nicméně skončila. Nepomohli ani Batman, Darth Vader či Harry Potter. Dánská firma minulý týden oznámila, že jí klesají tržby a zisk a že propustí 1400 zaměstnanců, osm procent stávající pracovní síly.
Předseda správní rady Jorgen Vig Knudstorp, který firmu jako výkonný šéf úspěšně vyvedl z nebezpečí bankrotu na počátku století, tak má spolu s nastupujícím výkonným ředitelem Nielsem B. Christiansenem před sebou další výzvu. Lego musí najít odpověď na stále silnější trend, který přesunuje jeho dětské fanoušky do digitálního světa.
Hračky jak z 19. století
Propady zatím nejsou nijak výrazné. Firma přišla během prvních šesti měsíců v porovnání s loňským rokem o tři procenta zisku, který spadl na 544 milionů dolarů, a zhruba pět procent tržeb. Ty klesly na 2,31 miliardy dolarů. Kámen úrazu je spíš v hlubším trendu. Lego nesedí na vlně, kterou aktuálně sjíždí jeho zákazníci. "Řekl bych, že celé odvětví hraček má poměrně zásadní problém vymanit se z 19. století, kde se stále mentálně nachází, a vstoupit do toho dnešního, jednadvacátého," komentoval situaci pro CBS Richard Gottlieb, který se v sektoru pohybuje jako konzultant.
Digitální technologie přinesly do dětských her nové trendy a zavedení výrobci hraček jsou podle Gottlieba zatím pouze v jejich vleku, místo aby sami určovali směr.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



