S blížícími se volbami se v Česku začíná šířit zajímavý fenomén. Nejlépe jeho podstatu vystihuje sousloví "parazitická kampaň". Politici na rozdíl od minulých let stále méně pořádají vlastní akce, při nichž na náměstích nebo v kulturácích hovoří z pódia k lidem, jimž předtím rozdali nafukovací balonky a pivo nebo klobásu. Místo toho se "přisávají" na akce organizované a placené někým jiným a jezdí na ně rozdávat propagační materiály. A samozřejmě nafotit pár selfíček s rozzářenými obličeji podporovatelů, jimiž se pak chlubí na sociálních sítích.
Mistrem v této disciplíně je šéf hnutí ANO Andrej Babiš. Politik s největšími zdroji tak dlouho vymýšlel, jak obejít 90milionový limit nákladů na kampaň, až jeho píáristé přišli s geniálním nápadem: proč se vůbec namáhat a něco organizovat a platit z napjatého rozpočtu? Stačí přece postavit stolek se slunečníkem a rozdávat snáře třeba na jízdě králů, pivních slavnostech nebo obecních poutích. Vedle šetření finančního limitu to má další pozitiva. Politik vypadá lidově a voliči ocení, že si našel čas a přijel za nimi do vsi "pokecat", případně "zapařit".
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Němec
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



