Obecné nařízení o ochraně osobních údajů vstoupí v účinnost za 14 měsíců. Předpis přitom obsahuje řadu změn a nových povinností, které je třeba promítnout do interních procesů, informačních systémů i klientské dokumentace. Je to krátká, nebo dlouhá doba? Co budou muset společnosti změnit, aby dosáhly souladu s nařízením a vyhnuly se nebezpečí v podobě vysokých sankcí?
Miliardové sankce
Navýšení možných sankcí z 10 milionů korun až na půl miliardy nebo čtyři procenta z ročního celosvětového obratu je bez debaty hlavním důvodem, proč je nyní takzvanému GDPR věnována velká pozornost. Řada organizací, na které nový předpis dopadá, tedy nejen podnikatelé, ale také veřejný sektor a neziskové organizace zpracovávající osobní údaje, proto nyní přemýšlí, jaké provést změny.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později