Vozy britské automobilky Jaguar byly až dosud známé hlavně jako luxusní sedany, zajímavé sporťáky a občas nějaký ten kombík. Kategorie SUV ale dlouhodobě táhne, a tak se Britové rozhodli přidat k mnoha značkám, které v ní úspěšně působí. Vůbec poprvé tak na silnice vyjíždí SUV s divokou kočkou na přídi. A ačkoliv jde o debut, lze hned na začátku konstatovat, že má velkou šanci na úspěch. Vzhledem ke složení aktuální nabídky značky se zřejmě stane nejprodávanějším modelem.
Designérům se podařilo přenést oblíbený design sedanů a sportovních modelů na vůz SUV poměrně dobře. F-Pace tak nese řadu prvků z modelů XF nebo F-Type, což z něj dělá atraktivní stroj. Zároveň ale působí robustně a dominantně.
Stejně jako poznáme ostatní Jaguary ve tvarech karoserie, najdeme totéž i uvnitř. Sedadla, oblou linku palubní desky a většinu tlačítek či dalších ovladačů dobře známe z jiných modelů. To ale není rozhodně špatně, protože kvalita zpracování tradiční britské automobilky si už dnes v ničem nezadá s luxusními německými značkami, jako jsou Mercedes, Audi nebo BMW.
Jaguar F-Pace S
Motor: benzinový šestiválec
Výkon: 280 kW (380 k)
Toč. moment: 450 Nm
Zrychlení 0–100 km/h: 5,8 s
Max. rychlost: 250 km/h
Komb. spotřeba: 8,9 l / 100 km
Cena: 1 982 101 Kč
Vzhledem ke třídě SUV se sedí výš, ale výhled z vozu je horší. Brání mu trochu tlustší sloupky, které jsou daní za šasi tvořené z 80 procent z hliníku. Mnohem více je z něj ovšem užitku. Díky stavbě z tohoto lehkého kovu je F-Pace lehčí, než by byl z oceli, a tak může nabídnout i zajímavější svezení a nižší spotřebu.
S tou spotřebou to ale není úplně přesné, pokud hovoříme o testovaném provedení označeném písmenem S. To totiž kupředu žene prozatím nejsilnější motor, který můžete pod kapotu kočky z Albionu dostat. Kompresorem přeplňovaný benzinový šestiválec produkuje vysokých 380 koní, což tomuto SUV zaručí akceleraci z nuly na 100 km/h za 5,8 sekundy. Nejde ještě o parametry opravdových sportovních aut, ale F-Pace se k nim alespoň částečně přibližuje. K prudkému zátahu ještě přidává charakterní zvuk. Ten je dobře patrný do širokého okolí, ale nikoliv tak ukřičený jako v případě sportovního modelu F-Type.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 40 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Markovič
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



