Vozy britské automobilky Jaguar byly až dosud známé hlavně jako luxusní sedany, zajímavé sporťáky a občas nějaký ten kombík. Kategorie SUV ale dlouhodobě táhne, a tak se Britové rozhodli přidat k mnoha značkám, které v ní úspěšně působí. Vůbec poprvé tak na silnice vyjíždí SUV s divokou kočkou na přídi. A ačkoliv jde o debut, lze hned na začátku konstatovat, že má velkou šanci na úspěch. Vzhledem ke složení aktuální nabídky značky se zřejmě stane nejprodávanějším modelem.

Designérům se podařilo přenést oblíbený design sedanů a sportovních modelů na vůz SUV poměrně dobře. F-Pace tak nese řadu prvků z modelů XF nebo F-Type, což z něj dělá atraktivní stroj. Zároveň ale působí robustně a dominantně.

Stejně jako poznáme ostatní Jaguary ve tvarech karoserie, najdeme totéž i uvnitř. Sedadla, oblou linku palubní desky a většinu tlačítek či dalších ovladačů dobře známe z jiných modelů. To ale není rozhodně špatně, protože kvalita zpracování tradiční britské automobilky si už dnes v ničem nezadá s luxusními německými značkami, jako jsou Mercedes, Audi nebo BMW.

Tabulka technických parametrů

Jaguar F-Pace S

Motor: benzinový šestiválec
Výkon: 280 kW (380 k)
Toč. moment: 450 Nm
Zrychlení 0–100 km/h: 5,8 s
Max. rychlost: 250 km/h
Komb. spotřeba: 8,9 l / 100 km
Cena: 1 982 101 Kč

Vzhledem ke třídě SUV se sedí výš, ale výhled z vozu je horší. Brání mu trochu tlustší sloupky, které jsou daní za šasi tvořené z 80 procent z hliníku. Mnohem více je z něj ovšem užitku. Díky stavbě z tohoto lehkého kovu je F-Pace lehčí, než by byl z oceli, a tak může nabídnout i zajímavější svezení a nižší spotřebu.

S tou spotřebou to ale není úplně přesné, pokud hovoříme o testovaném provedení označeném písmenem S. To totiž kupředu žene prozatím nejsilnější motor, který můžete pod kapotu kočky z Albionu dostat. Kompresorem přeplňovaný benzinový šestiválec produkuje vysokých 380 koní, což tomuto SUV zaručí akceleraci z nuly na 100 km/h za 5,8 sekundy. Nejde ještě o parametry opravdových sportovních aut, ale F-Pace se k nim alespoň částečně přibližuje. K prudkému zátahu ještě přidává charakterní zvuk. Ten je dobře patrný do širokého okolí, ale nikoliv tak ukřičený jako v případě sportovního modelu F-Type.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 40 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.