O autech bez řidiče se v posledních letech mluví a píše čím dál tím častěji. Do vývoje vozidel, která by se zvládla po silnici pohybovat zcela sama bez zásahu své posádky, se mimo velkých automobilových koncernů pouští i technologické firmy. Ještě donedávna to vypadalo, že na tomto poli spolu svedou lítý boj Google a Apple. První jmenovaný už testuje autonomní řízení dlouho, a má dokonce i vlastní prototyp (i když poměrně ošklivý). Firma s nakousnutým jablkem ve znaku naopak dlouho mlžila.

Minulý týden se však na internet dostal dopis šéfa produktové integrity Applu Steva Kennera adresovaný americkému úřadu NHTSA, který se zabývá bezpečností na silnicích a vytváří pravidla provozu. List zveřejněný deníkem New York Times žádá, aby se úřad urychleně soustředil na přípravu pravidel pro auta bez řidiče. Kenner v něm také nabádá ke spolupráci i s dalšími světovými institucemi tak, aby byla pravidla globálně pojatá. Kromě toho v něm ovšem zazněla i věta: "Společnost masivně investuje do strojového učení a auto­matizace, a to i v oblasti dopravy." Tím Apple poprvé oficiálně přiznal, že na autonomním řízení pracuje.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.