O ČEM JSTE JEŠTĚ NEČETLI

- Být "disruptivní" není obchodní strategie

Podnikatelé v technologických oborech si zamilovali pojem "nespojitá inovace", kterému udělal obrovskou reklamu Clayton Christensen v knize Inovátorovo dilema, a hojně se jim zaklínají v byznysplánech a žádostech o investice. Problém je ovšem v tom, pozastavuje se investor Jerry Neumann, že být "disruptivní" a přicházet s revolučními řešeními jaksi není obchodní strategie. "Christensenova teorie je popisná, ne návodná. Pojmenovává proces, ale neukazuje, jak ho docílit. Nespojitou, disruptivní inovaci poznáte, když ji uvidíte, ale rozeznat ji můžete vždy pouze zpětně. Nikdy totiž nevíte dopředu, zda se vám podaří vytvořit docela nový trh, který bude dostatečně velký na to, aby uživil vaši společnost," píše Neumann. Rada "být disruptivní" podle něj není návodem, neboť podnikatele stále ponechává v principiální nejistotě, zda si jejich produkty najdou svoje kupce.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.