Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom vám doručíme až domů. Více zde.
Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.
Jeep Cherokee 2.2 Active Drive I
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem: 2184 ccm
Výkon: 147 kW (200 k)
Toč. moment: 440 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 8,5 s
Max. rychlost: 204 km/h
Komb. spotřeba: 5,7 l / 100 km
Rozměry: 4624 x 1859 x 1670 mm
Cena: 1 069 000 korun bez DPH
Novinku je předně nutné pochválit za kultivovanější chod. Motor sice v zimním ránu brumlá, po zahřátí se ale uklidní. Do kabiny pak nepronikají ani vibrace, ani žádné nepříjemné zvuky. A to nejen při stání na volnoběh, ale i při jízdě pod vyššími otáčkami. K nim se ale, zdá se, běžný uživatel prakticky nemá šanci dostat. Jeep totiž Cherokee doplnil o automatickou devítistupňovou převodovku, která je už jedinou možností, pokud si chcete tento model pořídit. Devět stupňů je v současnosti rekordem na automobilovém trhu a zatím je kromě Jeepu používá jen pár výrobců.
Třeba Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz nebo Honda. Devět rychlostí znamená nízké otáčky při dálniční rychlosti a tím i minimální hluk a spotřebu. V testu proto Ekonom jezdil s vozem, jehož hmotnost se silně přibližuje dvěma tunám, v průměru za 7,2 litru nafty na 100 kilometrů, což je dobrý výsledek. Automat ale přišel s rozporuplnými pocity. V nízkých rychlostech se zdálo, že jsou přechody mezi rychlostmi příliš hrubé. Objevilo se i jisté cukání. Naopak ve vyšších rychlostech řadil hladce. Převodovka také neumožňuje klasické manuální řazení pohyby páky voliče. Těmi se jen nastavuje maximální využívaný stupeň. Vzhledem k devíti rychlostem by se ale řidič stejně brzy v řazení ztrácel.
Jeep se drží své tradice a s naprostou samozřejmostí nabízí pohon všech kol. Navíc si je možné vybrat hned ze tří verzí podle náročnosti terénu, do jakého se chce budoucí majitel se svým vozem vrhnout. Systém Active Drive I, který se objevil i u testovaného modelu, je 4x4 s možností volby několika jízdních režimů, třeba pro jízdu po asfaltu nebo na sněhu. Systém Active Drive II přidává uzávěru diferenciálu a stojí o 50 tisíc korun víc. Vrcholem je pak Active Drive Low, který má i redukční převodovku a je k dostání pouze s benzinovým šestiválcem. Stojí o dalších 20 tisíc víc. Jeep ale ani se základním 4x4 není obyčejným SUV, které by se mělo bát terénu. Díky vysoké světlé výšce se může probojovat nejen blátivým úvozem k horské chatě.
Daří se mu ale i na silnici. Samozřejmě je vzhledem k hmotnosti a velikosti vozu nutné využívat spíš střídmější průjezdy zatáčkami. Americká DNA navzdory italskému vlastníkovi z auta stále nevyprchala. A tak se lze těšit na pohodlný měkký podvozek, který posádku bude hýčkat. Jeho doménou je překonávání dlouhých tras. Na nich navíc cestující potěší i solidní výbavou. Testovaná verze Limited, což je střední nabídka, měla vyhřívání sedaček a také volantu za rozumných 6000 korun. Některé balíčky ale vyjdou poměrně draho. Třeba adaptivní tempomat na 57 600 korun, nicméně jsou s ním spojeny ještě další prvky - chytré světlomety nebo asistent pro parkování.
Prohlédněte si výbavu nového Jeepu Cherokee
Jeep Cherokee potěší posádku také svou prostorností. Pohodlně totiž sveze pětici dospělých, ve druhé řadě navíc nabídne podélné posouvání sedadel. Elektricky ovládané páté dveře skrývají zavazadelník s objemem 500 litrů, který má logicky vyšší nakládací hranu, ovšem kontruje rovnou plochou, kterou vytvoří sklopení zadních sedaček.
Jediným sporným momentem jinak povedeného auta je tak jeho design. Ten si totiž bere něco z historie a přidává moderní prvky, ale možná až příliš agresivně. Úzká LED pro denní svícení na sebe strhávají pozornost, a "tvář" vozu tak působí poněkud podivně. Oproti hranatému provedení, které jezdilo do roku 2013, jde o velký skok. Pomalu si ale na něj začínáme zvykat. A to i díky příznivé ceně, která začíná něco málo nad milionem korun.