Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom Vám doručíme až domů. Více zde.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Technické parametry

BMW 750Ld xDrive

Motor: vznětový 3x přeplňovaný šestiválec
Objem: 2993 ccm
Výkon: 280 kW (381 k)
Toč. moment: 740 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 4,9 s
Max. rychlost: 250 km/h
Komb. spotřeba: 6,4 l / 100 km
Rozměry: 5215 x 1902 x 1486 mm
Cena: 2 784 600 korun

Už letos na podzim nahradí aktuální generaci top manažerského sedanu BMW 7 nový model. Vůz vyráběný od roku 2008 (generace F01/F02) se však loučí patřičně luxusním večírkem.

Ekonom k poslednímu testu dostal jeho prodlouženou verzi s extrémně silným naftovým šestiválcem, a to jen krátce poté, co se vrátila z karlovarského filmového festivalu, kde sloužila jako VIP shuttle pro světoznámé herce.

Prodloužená "sedmička" je bezesporu úctyhodné auto. Minimálně svými rozměry. Sedan s rozvorem nataženým na 3210 milimetrů (standardní řada 7 má 3070 mm) měří na délku přes 5,21 metru. Navíc je i poměrně široký, takže se neztratí ani na přeplněném parkovišti. Typický design přídě s maskou chladiče, které milovníci mnichovských vozů přezdívají "ledvinky", je historickým odkazem na předchůdce. Řada 7 se totiž vyrábí od roku 1977, aktuálně jde už o pátou generaci.

V interiéru s naprostou samozřejmostí čeká na posádku luxusní prostředí, což prozrazují už třeba dveře s elektrickým dovíráním. V testovaném kusu byla příjemná kombinace světlé kůže s černou, což ještě zvětšovalo optický dojem z kabiny. Nejvíce pozornosti je v případě prodloužené varianty věnováno pasažérům na zadních místech. Předpokládá se, že majitel bude sedět na klasickém místě vpravo vzadu. Proto jsou i zadní sedadla polohovatelná.

Ze zadního místa lze dokonce odsunout i sedadlo předního spolujezdce, aby měl důležitý cestující vzadu ještě více místa pro nohy. Těžko si ale představit, že by ho potřeboval. I delší postavy se totiž mohou pohodlně natáhnout, dát si nohu přes nohu nebo využít malého stupínku na zemi, který uleví unaveným končetinám. K naprosté spokojenosti už vzadu chyběly jen roletky na okénka dveří. Skla jsou ale hodně ztmavená, takže o soukromí není potřeba mít obavy.

Během testu přišel Ekonom ještě na zajímavý detail - z místa řidiče lze dětskou pojistkou (běžně slouží na vypnutí otevírání oken) omezit i polohování zadních sedaček. Vzhledem k tomu, že jsou zadní sedadla elektricky stavitelná, není možné je zcela sklopit, a tím rozšířit objem už tak velkého kufru. Dá se ale předpokládat, že budoucího majitele stěhování většího nákladu zajímat nebude.

Jízdu v BMW 7 si ale lze užít i vpředu. Auto má klasický tlustý věnec volantu, který dobře padne do ruky. Budíky nahradil displej, díky kterému se při změně jízdního režimu proměňuje i jejich barva a obsah zobrazených informací. Na palubě je také nejnovější verze multimediálního systému iDrive, který patří k nejlepším na trhu. Velká lesklá obrazovka má jemný rastr a velmi rychlé reakce. I vpředu si řidič může vybrat z množství poloh, elektricky se nastavuje vše včetně podpěry stehen.

Označení vozu 750Ld xDrive je lehce matoucí. Pokud bychom vycházeli z klasické mnichovské nomenklatury, pak bychom měli právo pod kapotou očekávat naftový osmiválec. Místo něj je ale pod dlouhou přídí ukrytý jiný klenot bavorské techniky. Jde o diesel se šesti válci a rovnou třemi turbodmychadly. Díky jeho zvuku i síle si ho ale lze s osmiválcem poměrně snadno splést. Produkuje totiž výkon 381 koní a má k dispozici masivní točivý moment 740 Nm.

Je jedno, že královský sedan váží 2,1 tuny. Motor ho dokáže vystřelit na stokilometrovou rychlost za čas, který nedosáhne ani pěti sekund a klasicky se zastaví až na omezení 250 km/h. Díky síle není problém s autem spěchat jakýmkoliv tempem. Přitom není ani nikterak náročné. Na trase dlouhé okolo 300 kilometrů, která kombinovala město, okresní silnice i dálnice, Ekonom změřil průměr 8,6 litru nafty na 100 kilometrů, a to jsme se rozhodně nebránili prudké akceleraci.

Vděčí za to mimo jiné špičkové osmistupňové převodovce, které sice chybí páky pod volantem k manuálnímu řazení, ale jinak funguje hladce. I díky tomu zvládne BMW 7 na jedno natankování překonat okolo 800 kilometrů, což znamená třeba jízdu z Prahy do Lucemburska bez jediného zastavení. Posádku přitom navíc bude hýčkat velmi komfortní podvozek. Ten nehledě na velká kola o rozměrech 20" s nízkými pneumatikami filtruje i větší hrany rozbitých cest. Řada 7 má tedy své kvality i dnes, sedm let od spuštění výroby odcházející generace.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-64424200-otestovali-jsme-bmw-7-ktere-vozilo-filmove-hvezdy-dlouha-karoserie-budi-respekt