Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom Vám doručíme až domů. Více zde.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Karolína Topolová

Získala magisterský titul na Univerzitě J. A. Komenského v oboru vzdělávání dospělých.

Začínala v hotelu Prague Hilton Atrium jako programová manažerka.

V roce 1998 založila call centrum v AAA Auto a později se stala personální ředitelkou firmy.

Generální ředitelkou AAA Auto je od července 2012.

BMW X5 30d

Vůz pohání motor o výkonu 190 kW.

Maximální rychlost činí 230 km/h,

Na stovku zrychlí za 6,9 s.

"V posledních letech jsem jezdila jen v Mercedesech, jako služební vozy jsem využívala modely ML a GL, na které jsem nedala dopustit. Nyní naše společnost začala spolupracovat s dealerem BMW CarTec a do flotily služebních aut zařadila bavorskou značku, takže jsem ráda, že mohu vyzkoušet zase něco jiného," vysvětluje Topolová.

V novém BMW dosud najela jen asi 1500 kilometrů, a tak se zatím pořád sžívá s některými odlišnostmi v ovládání palubní elektroniky, které se jí v Mercedesu zdálo o něco jednodušší.

"Ve srovnání s předchozím autem jsem si nemohla nevšimnout trochu tvrdšího podvozku, jinak mi ale BMW vyhovuje, jezdí se s ním příjemně a hlavně má skvělé sedačky," tvrdí Topolová.

Ředitelka podle svých slov vždy tíhla spíše k silným benzínovým motorům s pěkným zvukem, ale na autě s dieselovým motorem oceňuje nízkou spotřebu.

Papírová spotřeba činí 6,2 litru nafty na sto kilometrů, reálná osm až devět – vůz se ovšem zatím pohyboval jen po Praze a okolí, ale ředitelka se už těší, že za hezkého jarního počasí vyrazí na prodloužený víkend někam dál. "Auto budu používat na služební cesty i jako bezpečný kočár pro roční dcerku," konstatuje.

Příště by ale zvolila o něco decentnější barvu. Nejlépe tmavě šedou nebo hnědou, které mají navíc tu výhodu, že na nich není tolik vidět špína. Navíc by si příště přiobjednala odvětrávání sedaček.

Služební auta se ve firmě obměňují nejpozději po jednom roce. "Budoucí značku ani model neznám, ale určitě bych chtěla opět nějaké prostorné a bezpečné SUV," podotýká Topolová, která již vystřídala asi dvacet osobních vozů.

Dětství přitom měla spojené se Škodou 1203. "Ta byla tehdy asi jediným autem, do kterého šlo naskládat všechny členy naší rodiny. Bylo nás šest a k tomu velký pes. Každé prázdniny jsme trávili na Slapech, kde si rodiče v rámci rekreace přivydělávali jako správci minigolfového hřiště," objasňuje. "Bylo to prostorné a praktické auto, ale také bylo docela hlučné a líné, navíc na něm táta každou chvíli něco opravoval. Ale to tehdy patřilo k věci a nikdo z nás si nestěžoval," dodává.

Vždy se jí líbil kabriolet Mercedes SL z přelomu 70. a 80. let, kterým jezdil Bobby Ewing v seriálu Dallas. "Tohle tehdejší auto pro multimilionáře a celebrity se dnes dá sehnat zhruba od čtvrt milionu, ale jeho cena už jen poroste," soudí ředitelka.

Jejím prvním vozem byl Ford Ka, který si vzala na splátky krátce poté, co si našla první práci v pražském Hiltonu. Nerada však vzpomíná na své druhé auto. Šlo o automobil VW Polo, který byl na splátky a nad její tehdejší poměry. V podstatě celý plat padl na leasingovou splátku. "Po pár měsících mi ho na ulici před domem ukradli," doplňuje Topolová.

Zhruba před patnácti lety "vyfasovala" po nástupu do AAA Auto lahvově zelený sedan BMW 325i. "To bylo moje první výkonné auto a všichni mužští kolegové mi jej asi trochu záviděli. Pak jsem už jezdila převážně vozy značky Mercedes," vzpomíná.

Ráda měla především Mercedes SLK s šestiválcem o objemu 3,5 litru, v kterém před narozením dcery. A s manželem si loni pořídili "skoro veterána", Mercedes 420 SEC z roku 1987. Jde o velké luxusní čtyřmístné kupé, které ve své době bylo vrcholným modelem značky. "Nyní prochází menší renovací a brzy už nám snad bude dělat radost," uzavírá Topolová.


 

obalka Ekonom 2015 16- Jaké jsou nejrozšířenější značky manažerských aut v Česku?

- Daří se v tuzemských firmách škodovce?

- A které osobnosti českého byznysu vyhledávají luxusní svezení?

Dalších osm automobilových příběhů manažerů a obsáhlou analýzu, jakými auty jezdí čeští podnikatelé a ředitelé, najdete v aktuálním čísle týdeníku Ekonom.

 

Související