Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom Vám doručíme až domů. Více zde.
Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.
Jak týdeníku Ekonom sdělil generální ředitel Jiří Vaněk, tržby firmy loni přesáhly 14,5 miliardy korun, což představuje zhruba devítiprocentní meziroční růst. Provozní zisk byl 1,634 miliardy korun, zisk po zdanění 1,235 miliardy.
Podnik loni zaměstnával více než 3100 pracovníků, z čehož byla asi tisícovka agenturních. Z celkového počtu připadlo přibližně 2600 na dělníky.
Největším exportním trhem byla v roce 2014 tradičně Francie (1640 autobusů). Na druhé místo se poprvé dostalo Německo (zhruba 500 kusů), následovaly státy Beneluxu (250) a Itálie (120). Autobusy vyrobené firmou Iveco ČR ovšem putovaly také například na Island, Pobřeží slonoviny a do Alžírska, a rovněž do francouzských zámořských departementů, jako je Réunion či Francouzská Guyana.
"Jsme šestnáctým největším českým exportérem, dále jsme 38. největší českou firmou a dostali jsme se na 462. místo v žebříčku největších společností ve střední Evropě," konstatoval ředitel Vaněk. "Na daních, sociálním a zdravotním pojištění jsme loni odvedli 584 milionů korun, přičemž odhadujeme, že díky naší činnosti má práci dalších 1700 lidí u českých dodavatelů," dodal.
Na Vysokém Mýtě je zřetelně vidět, že v něm sídlí úspěšná firma, jež je stabilním zaměstnavatelem. Výchozí pozice někdejší Karosy byla přitom na počátku 90. let přinejmenším stejně komplikovaná, jako výchozí pozice automobilky LIAZ. Rozdíl byl v tom, že Karosa získala jednoznačného zahraničního majitele, zatímco severočeský výrobce se rozplynul kuponovou metodou.