Technické parametry

BMW 220i Cabrio

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 ccm
Výkon: 180 kW (245 k)
Toč. moment: 350 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 6,0 s
Max. rychlost: 250 km/h
Komb. spotřeba: 6,6 l/100 km
Rozměry: 4432 x 1774 x 1413 mm
Cena: 1 060 800 korun včetně DPH

BMW rozšířilo svoji nabídku kabrioletů o nový vůz. Model řady 2 bude nejmenším z portfolia. I přesto chce svézt čtyři cestující na víkendovou projížďku. Ta by i přes vyšší hmotnost auta mohla být zábavná díky povedenému řízení. Ekonom se s vozem projel v jižním Texasu, kde i v zimě panují příjemné klimatické podmínky.

Ještě v minulé generaci se mezi modely BMW řady 1 počítaly hatchback, kupé i kabrio. Aktuální verze se už ale v Mnichově rozhodli rozdělit na dvě části. Třídveřovému a čtyřdveřovému kompaktu zůstalo číslo jedna, kupé a kabrio dostaly novou dvojku.

Nejde ale jen o nomenklaturu, obě řady nyní rozděluje i poněkud individuálnější přístup k designu. Nové 2 Cabrio má proto nápadnější vzhled se sportovnějším nárazníkem a i pozměněné rozměry.

Oproti svému předchůdci, kterého se na světě prodalo přes 130 tisíc kusů (stal se tak jedním z nejúspěšnějších malých kabrioletů), narostlo ve všech směrech. Je o 7,2 centimetru delší, přičemž rozvor se prodloužil o tři centimetry. Širší je také rozchod kol, celkově tak auto působí dospěleji.

Je dobře, že zatímco větší sourozenec BMW 4 Cabrio používá pevnou skládací střechu, malý otevřený vůz se drží starého dobrého látkového řešení. Nazývat ho ovšem "starým dobrým" není přesné. Třívrstvá střecha s promyšleným mechanismem patří k tomu nejlepšímu, s čím si lze dnes kabriolet pořídit. K dispozici je ve třech barevných provedeních. Po stisku tlačítka se složí za hlavy cestujících za 20 sekund, což není nejrychlejší čas. Na druhou stranu s ní lze manipulovat za jízdy, a to až do rychlosti 50 km/h.

Ačkoliv auto narostlo, stále je nutné počítat s tím, že jde o kompaktní model. Proto je na předních sedačkách místo srovnatelné s kupé, na těch zadních se už ale nutně musí počítat s kompromisy.

Spolu s rozměry vozu narostl i kufr, nicméně pouze nepatrně. Zvětšil se o 30 litrů na 335 v případě natažené střechy a o 20 na 280 litrů v případě stažené. Pro převoz delších předmětů lze zadní sedadla sklopit. Na lyže se ale zřejmě bude jezdit s jiným vozem. Palubní deska je stejná jako u kupé. Lze ji ozdobit řadou dekorů, vše závisí od příplatků, které si zákazník zaškrtne na dlouhém seznamu dodatečné výbavy.

Ekonom se zúčastnil prvních mezinárodních testů BMW 2 Cabrio pro novináře v okolí texaského hlavního města Austinu. V polovině února zde panují teploty okolo 20 stupňů Celsia, což znamená, že za slunečného počasí je už příjemné střechu stáhnout.

Zkoušený model byl poháněn silným benzinovým čtyřválcem s přeplňováním 228i, který před několika lety v nabídce BMW nahradil atmosférický šestiválec. Výkon 245 koní stačí na velmi rychlou jízdu, stokilometrová hranice padne za rovných 6 sekund. Základem je manuální šestistupňová převodovka, testovaný model byl ovšem vybaven automatem. Ten řadí rychle, bez prodlevy, navíc jsou k dispozici i páčky pod volantem.

Bohužel vzhledem k místním rychlostním limitům a nekompromisním šerifům Ekonom zkoušel auto pouze v malých rychlostech. I v nich se ale na zatáčkovitých úsecích místních silnic ukázalo BMW 2 Cabrio jako zábavné auto.

Ačkoliv je oproti kupé o 160 kilogramů těžší (kvůli tužšímu šasi a mechanismu střechy), je mrštné. Řízení je přímé a zapojuje řidiče pěkně do hry. Přes vysoký výkon není motor tolik žíznivý. Řekne si okolo 8,5 litru benzinu na 100 km. Jde ale o hodnotu z klidného amerického provozu. BMW 2 Cabrio je tak dobrým aspirantem na třetí auto do rodiny pro letní sezonu.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-63598760-otestovali-jsme-bmw-2-cabrio-na-texaskych-silnicich-laka-na-design-i-sviznou-jizdu