Žádný jiný politik v Česku nepracuje na svém image na Facebooku tak pilně, konzistentně a úspěšně. Pražské kavárenské společnosti je možná k smíchu a jeho selfies, například s prezidentem Zemanem či hejtmanem Haškem, jsou s chutí a často parodována. Škromachovo "vysílání od bazénku" je esencí špatného vkusu a buranství. Ovšem pozor, opět jen ve facebookové bublině pražských intelektuálů, oné elity, do které se ve zmíněném rozhovoru z roku 2004 odmítl zařadit.
Pro svoji cílovou skupinu je ovšem Zdeněk Škromach hrdinou. Nepochybně patří k českým "těžkým vahám" v politice, zároveň však k těm nejpodceňovanějším. V éře dominance tradičních médií by byl bez šance, teď ovšem možná přichází jeho velká chvíle.
Když říká, že ve společnosti je poptávka po "lidovém" prezidentovi, ve skutečnosti to znamená "facebookovém". Pokud Škromach bude kandidovat, a už ani nemluvě o tom, že by snad mohl uspět, bude to jen díky sociálním médiím. A bude to také důkaz toho, jak Facebook a spol. činí tradiční mediální establishment nevýznamným.
Co se týče intelektuálních kvalit, bylo by Škromachovo prezidentství na trajektorii Havel-Klaus-Zeman opravdu sešupem, po kterém by mohlo následovat jen příslovečné odražení ode dna. Ale na druhou stranu jsme už zjistili, že hradní úřad snese všechno.
A Zdeněk Škromach to myslí vážně, což dokázal i tím, že v první polovině letošního roku neuvěřitelně zhubl. "Není v tom nemoc ani ženská. Je poptávka po nových politických tvářích, tak jsem tady!" říká. Bez 30 kil sádla je teď paradoxně ještě těžší vahou než kdykoli předtím.