Běžecký boom posledních let teorii, že běhání je levné, nalomil. Přímo úměrně zvyšujícímu se počtu běžců narůstá nabídka, co si k běhání koupit. Prvních pět kilometrů tak lze odběhnout v obyčejných keckách, poté již ale můžete začít flirtovat s nákupem sofistikovanějšího vybavení.
Agentura SportOneSource odhaduje celosvětový obrat trhu s běžeckou obuví na více než osm miliard dolarů, upozorňuje na dvouciferné tempo růstu a nadpoloviční dominanci firmy Nike následovanou Asics. Společně s botami pak běžci stále více slyší na nové technologie, které se používají při výrobě sportovního prádla a oblečení. Stále větší procento běžců sahá po speciálních trikách z moiry a podobných materiálů, které odvádějí pot a regulují tělesnou teplotu, řada dalších doplňků pak nabízí podporu prokrvení končetin a oddálení svalové únavy. Podobné výsledky pak slibuje další segment běžeckého byznysu, jímž jsou nutriční doplňky. Různé výživové gely nebo tablety s minerály si dává za pas, do kapes nebo camel bagu (batoh na tekutiny) stále více běžců. Oproti těm, kteří mají někde na těle připnutý některý ze senzorů, který měří výkon, je jich stále menšina.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později