Start-upy jsou fenoménem 21. století. Jenže dobrý nápad, mladý kolektiv, nadšení a stylová kancelář nebo pohyblivá pracovní doba nestačí. V tvrdé konkurenci jich přežije zhruba jedno promile až jedno procento. Přesto se do vlastního start-upového byznysu pouštějí další a další nadšenci. Ostatně v České republice se urodilo mnoho zajímavých a nakonec i úspěšných projektů.
Jak ale mladí podnikatelé mohou zvýšit svoji šanci na přežití i prosperitu? Kromě nalezení vhodného investora a partnera si musejí v začátcích vybudovat stabilní a schopný tým. Start-upisté často spoléhají na faktor party přátel se stejnými zájmy a povahovými rysy. Ačkoli na počátku projektu bývá takové seskupení produktivní, sejde se sehraná skupina lidí a mnohdy najde i charakterově odpovídajícího investora, později dostává koncept trhliny. Chybějí přirozená autorita a vzájemný respekt, selhává rozdělení rolí a zodpovědností.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



