V této pozici vystřídal Radima Nováka, současného generálního ředitele Arrivy pro střední a východní Evropu. Adamka ve skupině Arriva pracuje od roku 2010 (tehdy ještě Veolia Transport) jako manažer rozvoje. Vystudoval Fakultu dopravní ČVUT v Praze.
Jakému typu dopravy dáváte osobně přednost?
Mám rád všechny druhy dopravy, ale pokud bych měl nějakou preferovat, bude to železnice.
Jaký potenciál má železniční doprava v Česku?
Železniční síť u nás patří k jedné z nejhustších v Evropě. Chybí nám ale otevření této sítě konkurenci. Právě v liberalizaci trhu vidím velký potenciál dalšího rozvoje, s obrovským přínosem pro komfort cestování.
Kde vidíte prostor pro rozvoj autobusové dopravy?
Hlavně u městské dopravy, kde je možné zavést různé služby s přidanou hodnotou, využít alternativních způsobů pohonu a propojit ji s dopravou regionální.
Máte nějaké manažerské motto?
Stojím oběma nohama na zemi, věřím v poctivou práci a spolupráci mezi členy týmu.
Jak si vybíráte spolupracovníky do úzkého týmu?
Sázím na lidi s energií, kteří chtějí něco dokázat a změnit.
Jaký styl řízení vyznáváte?
Dávám podřízeným prostor, aby ukázali, co v nich je. V případě potřeby umím i přitlačit, aby lidé zabrali a splnili, k čemu se sami zavázali.
Jak vidíte sebe za deset let?
Na obdobné pozici s větším regionálním dosahem. V každém případě se chci i nadále věnovat dopravě.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Eva Hníková



