Tato informace ještě není úplně oficiální, ale jasně vyplývá ze skládačky různých informací, které představitelé Škody i Volkswagenu poskytli při tiskových konferencích a během návštěvy premiéra Bohuslava Sobotky ve Wolfsburgu, sídle skupiny VW.

Je to dobrá zpráva nejen pro závod u Rychnova nad Kněžnou, ale i pro celý český automobilový průmysl. Žádná firma totiž nemůže být úspěšná ve světě, pokud není úspěšná na svém domácím trhu, a mnozí Češi by si na škodovku například ze Španělska nezvykli.

Podstatnou výhodou také je, když vůz vyrábějí lidé, kteří se identifikují se značkou, a když vedení firmy může přímo ovlivňovat náklady a úroveň procesů ve výrobním závodě.

Jediným osobním vozem s okřídleným šípem, jenž nebude zastoupen ve výrobním programu českých továren Škody, tak zůstává nejmenší model Citigo, který montují v slovenském závodě Volkswagenu. Kvalita bratislavské produkce je tradičně vysoká, což si ostatně hlídá přímo koncern, protože ze stejných linek vyjíždí i obdobný vůz značky VW.

Vzhledem ke společné federální minulosti nemají ani Češi problém s tím, že Citigo není z Česka, nýbrž ze Slovenska. Ale pro Škodu to stejně idyla není: nedokáže ovlivnit bratislavské výrobní náklady a import ze Slovenska do Česka navíc prodražila intervence České národní banky. Výroba škodovek prostě patří do závodů Škody.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-61851790-vyroba-skodovek-do-ceskych-zavodu-patri-prinasi-to-radu-vyhod