Tato informace ještě není úplně oficiální, ale jasně vyplývá ze skládačky různých informací, které představitelé Škody i Volkswagenu poskytli při tiskových konferencích a během návštěvy premiéra Bohuslava Sobotky ve Wolfsburgu, sídle skupiny VW.

Je to dobrá zpráva nejen pro závod u Rychnova nad Kněžnou, ale i pro celý český automobilový průmysl. Žádná firma totiž nemůže být úspěšná ve světě, pokud není úspěšná na svém domácím trhu, a mnozí Češi by si na škodovku například ze Španělska nezvykli.

Podstatnou výhodou také je, když vůz vyrábějí lidé, kteří se identifikují se značkou, a když vedení firmy může přímo ovlivňovat náklady a úroveň procesů ve výrobním závodě.

Jediným osobním vozem s okřídleným šípem, jenž nebude zastoupen ve výrobním programu českých továren Škody, tak zůstává nejmenší model Citigo, který montují v slovenském závodě Volkswagenu. Kvalita bratislavské produkce je tradičně vysoká, což si ostatně hlídá přímo koncern, protože ze stejných linek vyjíždí i obdobný vůz značky VW.

Vzhledem ke společné federální minulosti nemají ani Češi problém s tím, že Citigo není z Česka, nýbrž ze Slovenska. Ale pro Škodu to stejně idyla není: nedokáže ovlivnit bratislavské výrobní náklady a import ze Slovenska do Česka navíc prodražila intervence České národní banky. Výroba škodovek prostě patří do závodů Škody.

Související