Dva roky úzce spolupracoval český NKÚ a německý Spolkový účetní dvůr (BRH). Výsledkem je řada konkrétních zjištění a možností, jak se i v Česku zejména v oblasti zadávání veřejných zakázek inspirovat zavedenou německou praxí.
Ze společné zprávy NKÚ a BRH plyne, že stavba německých dálnic je zhruba o třetinu levnější než těch českých. Proč?
Nemusí to být bezpodmínečně vždy problém veřejných zakázek, ale je to i otázka plánování a projektování, které tendrům předchází. Mohlo by to být třeba i tím, že mají více sjezdů a nájezdů než ty německé. A vliv má i to, že v Česku je menší konkurence než v Německu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později