Zatímco na nákup nejdražšího nově vyrobeného automobilu postačí "jen" 2,7 milionu dolarů - tolik stojí supersport Bugatti Veyron, špičkové "ojetiny" se prodávají několikanásobně dráže. Ukončená výroba s omezeným počtem kusů je spolu s unikátní historií daného modelu největším lákadlem pro sběratele veteránů. A jejich apetit neklesá. Žebříček nejcennějších vozů (viz 10 nejdražších...) ukazuje, že většina rekordních aukcí proběhla v posledních pěti letech. Zdá se tak, že globální ekonomické potíže transakce mezi sběrateli spíše akcelerují. Ve hře je několik faktorů: stále více investorů pohlíží na klasické vozy jako na vynikající alternativní investici. Nové závody formule 1 na asijských okruzích rovněž probudily zájem movitých arabských a čínských milionářů. A v neposlední řadě někteří z dlouholetých sběratelů zkvalitňují své sbírky a vyprodávají "levnější" kousky, aby si udělali místo pro opravdové majstrštyky - jakým je třeba závodní monopost Mercedes-Benz s tím nejlepším rodokmenem.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později