Zatímco na nákup nejdražšího nově vyrobeného automobilu postačí "jen" 2,7 milionu dolarů - tolik stojí supersport Bugatti Veyron, špičkové "ojetiny" se prodávají několikanásobně dráže. Ukončená výroba s omezeným počtem kusů je spolu s unikátní historií daného modelu největším lákadlem pro sběratele veteránů. A jejich apetit neklesá. Žebříček nejcennějších vozů (viz 10 nejdražších...) ukazuje, že většina rekordních aukcí proběhla v posledních pěti letech. Zdá se tak, že globální ekonomické potíže transakce mezi sběrateli spíše akcelerují. Ve hře je několik faktorů: stále více investorů pohlíží na klasické vozy jako na vynikající alternativní investici. Nové závody formule 1 na asijských okruzích rovněž probudily zájem movitých arabských a čínských milionářů. A v neposlední řadě někteří z dlouholetých sběratelů zkvalitňují své sbírky a vyprodávají "levnější" kousky, aby si udělali místo pro opravdové majstrštyky - jakým je třeba závodní monopost Mercedes-Benz s tím nejlepším rodokmenem.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



