Samotný vůz dokládá, že Škodě se v rámci skupiny Volkswagen daří, vývoj v Mladé Boleslavi dokáže využít koncernové prvky a navrhnout solidní auto, které v Kvasinách kvalitně smontují. Před 23 lety by asi málokdo čekal, že takový automobil bude mít okřídlený šíp na kapotě, byť při těchto srovnáních není dobré zapomínat, že třeba Favorit z roku 1989 byl kvalitativně také mnohem výš, než škodovka „stovka“ z roku 1969.

 

Stále mě ale zaráží, že v Rakousku jsou trávníky jaksi zelenější, chodníky lépe zametené, květiny barevnější a obce upravenější. Bezprostřední okolí rakouského hlavního města se za těch 23 let nijak dramaticky nezměnilo, zatímco kdysi malebné okolí Prahy v posledních letech zhyzdily obrovské betonové krabice a úrodná půda se proměnila v rozsáhlé zabetonované plochy.

 

Projížděli jsme také malými vesnicemi v zemědělských oblastech. Zatímco v českých vesnicích bývá spousta prázdných či chátrajících domů (a na vedlejších polích vyrůstá „podnikatelské baroko“), v Rakousku je to na první pohled jinak. Upravené domky přitom mají i ti, kteří očividně nepatří mezi bohaté. A zajímavý detail: zateplování polystyrenem tam tolik „nefrčí“. A tak si občas kladu otázku, zda je lepení polystyrenu na zdivo skutečně tou nejlepší cestou, jak pečovat o budovy, a zda je opravdu znakem vyspělosti, když stále stavíme nové domy a necháváme chátrat staré.

 

Krajinu si ovšem na některých místech dokázali notně poničit i u našich jižních sousedů, a to obrovským množstvím větrných elektráren.

 

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-60106490-korbel-na-cestach-proc-je-v-rakousku-trava-zelenejsi